Een eigen attentie-platform: zo ontzorgen we Jumbo ermee!


Een nieuwe klant, een klacht, een zieke medewerker of de verjaardag van een relatie; er zijn tal van momenten waar je als bedrijf iets extra's kunt betekenen. Jumbo had daar wel oren naar en wilde dit goed aanpakken. Daarom ontwikkelden wij samen met hen een eigen Jumbo attentie-platform. Waarom werkt dit zo goed en wat levert het Jumbo op? 

Dit artikel is oorspronkelijk vertoond in het magazine, de Twentevisie. Bekijk het originele artikel hier

Verwachtingen overtreffen

Stel, je hebt een boze klant aan de lijn die terecht zijn onvrede uit over de gang van zaken. Dan zul je hem tegemoet moeten komen. Je kunt dan je excuses aanbieden, extra korting geven of een bloemetje laten bezorgen. Er zijn echter ook andere manieren om de klantverwachting te overtreffen. Wytse Valkema en Bas Vaanholt lanceerden een platform waarop bedrijven ieder moment en voor elke doelgroep een persoonlijke attentie kunnen bestellen. Als kers op de taart wordt alles in een gepersonaliseerde verpakking geleverd, inclusief een handgeschreven kaartje. Dat hun concept staat als een huis, bewijzen recente samenwerkingen met Jumbo en ABN AMRO. 

Handgeschreven kaartje

"Met Kadoos.nl willen we het attentiebeleid voor bedrijven vereenvoudigen en tegelijkertijd een toegevoegde waarde bieden" legt Bas uit. Persoonlijke benadering is volgens hem nog nooit zo belangrijk geweest, maar vergt in deze tijd wel enige creativiteit. "Met ons platform kunnen bedrijven geschenkdozen versturen die ook daadwerkelijk uitstralen dat ze van hen afkomstig zijn." Zodra de box is besteld, zorgt Kadoos voor de logistieke afhandeling. Een persoonlijk kaartje versterkt de boodschap nog eens extra. De tekst bepaalt de besteller zelf. "Wij schrijven deze vervolgens over op het kaartje", vult Wytse aan. "Heel persoonlijk dus."

De samenwerking met Jumbo

Twee maanden na de start klopte Jumbo bij de twee ondernemers aan. Het vraagstuk luidde: wat kunnen we samen doen om de kantverwachtingen te overtreffen? "Ze wilden iets extra's doen voor hun klanten", zegt Bas. "Gaat er bijvoorbeeld iets fout bij het online bestellen van de boodschappen, dan kun je natuurlijk een bedrag terugstorten. Maar om écht iets uit te stralen, is het veel mooier om je eigen huismerkproducten in een gepersonaliseerde geschenkendoos te verpakken en middels een handgeschreven kaartje je excuses aan te bieden." Maar ook positiviteitsmomenten zoals de geboorte van een baby of de verjaardag van een klant, kan aanleiding zijn voor het ontvangen van een mooie box, aldus Bas. 

Komt een Jumbo-medewerker een situatie tegen waarvan hij denkt: hier moet ik iets mee, dan kan hij middels het platform een passende attentie versturen. "Het is een kwestie van inloggen, aanklikken, tekst en adresgegevens invoeren en klaar. Wij regelen de rest" vertelt Wytse. Het concept is zo'n succes, dat nu ook nieuwe Jumbo medewerkers een 'Welkom-bij-Jumbo-box' ontvangen. Omdat de supermarktketen erg tevreden is over de samenwerking met Kadoos zijn er meerdere vraagstukken bij de ondernemers neergelegd. Met attentieboxen kunnen ze Jumbo ook in de toekomst flink veel zorgen uit handen nemen. 

Eenvoudig, snel en zonder gedoe

Bestel je als bedrijf voor 16.00 uur een box, dan wordt 'ie dezelfde dag nog verzonden. De geschenkdozen zijn per stuk te bestellen en vanaf tien stuks is het mogelijk om ze volledig te personaliseren inclusief een bijbehorende kaart. Kadoos.nl doet er alles aan om het hun klanten zo gemakkelijk te maken. "Bij ons draait alles om inhoud en uitstraling", legt Bas uit. "We denken echt met bedrijven mee en stellen vragen als: waarom en op welke momenten wil je iets versturen? Aan wie? Hoe vaak? En welke boodschap wil je overbrengen?" "En dat doen we niet alleen voor grote bedrijven zoals Jumbo. Het platform staat inmiddels als een huis en is voor ieder bedrijf in Nederland beschikbaar", zegt Wytse. Een ding weten de jongens zeker: er is niets mooier dan bedrijven en ontvangers blij maken met een gepersonaliseerde attentie.

Erik Gaertner van Jumbo over Kadoos

Erik Gaertner van Jumbo over Kadoos: "Vorig jaar zijn we in gesprek gegaan met Kadoos.nl. Hun expertise op het gebied van cadeauboxen sloot mooi aan op onze eigen wensen qua invulling en uitstraling. Gezamenlijk bedachten we toen verschillende boxen en het brievenbuspakket." Kadoos zorgt voor voldoende voorraad en nam ook de vormgeving van de bestelsite voor het team voor hun rekening, aldus Gaertner. "De klant reageert in alle gevallen zeer positief op ons gebaar en Kadoos denkt continu met ons mee om te blijven vernieuwen."

 

 

Bekijk meer
Hulp nodig? Onze klantenservice is
gesloten
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »