Wat doen bedrijven met hun kerstpakketten in de coronatijd?

Extra groot uitpakken, afschaffen of een kleine attentie? Dat zijn dit jaar de drie smaken kerstpakketten, volgens dit artikel op NOS.nl. Elk bedrijf gaat er anders mee om, afhankelijk van de situatie. Sommige bedrijven besteden in de huidige coronatijd meer aandacht aan hun kerstpakket, andere bedrijven houden het juist bescheiden. Welke trends zien we en wat doen de grote werkgevers?

Kerstpakket in coronatijd

Volgens een woordvoerder van de Makro kan het geven van kerstpakketten in coronatijd twee kanten op gaan. Borrels en evenementen voor personeel gaan dit jaar niet door, waardoor er extra budget beschikbaar is voor het kerstpakket. Bedrijven die hard getroffen zijn door de coronacrisis kiezen er eerder voor om dit jaar minder of niets te doen. Ze gaan bijvoorbeeld voor een kaart met een kleine attentie of een ander gebaar van waardering dat geen geld kost.

Wat doen de grote werkgevers?

In het artikel gaat de NOS in op de werkgevers die afgelopen zomer de meeste NOW-loonsteun ontvingen. Zo geeft Transavia aan dat zij dit jaar geen kerstpakket geven, maar iets anders doen om hun medewerkers te verrassen. Het bedrijf geeft aan dat ze het wel heel belangrijk vinden om hun mensen te bedanken voor het afgelopen jaar. Daarom gaan ze voor een alternatief. Het personeel van Schiphol krijgt dit jaar een wat meer bescheiden kerstcadeau. DAF Trucks gaat ook dit jaar gewoon voor een kerstpakket. De vrachtwagenfabrikant vindt het belangrijk om juist in deze uitdagende tijd waardering uit te spreken naar hun medewerkers.

Waardering tonen

Of bedrijven dit jaar nu wel of niet voor een kerstpakket gaan, het tonen van waardering staat bij elk bedrijf voorop. Het is de afsluiting van een lastig jaar, dat impact heeft (gehad) op ons allemaal. Met het tonen van waardering voor de inspanningen van het afgelopen jaar kun je als werkgever het verschil maken.

Het tonen van die waardering gebeurt dit jaar echter wel op een andere manier, constateert Makro. In de huidige coronatijd sturen bedrijven hun kerstpakketten naar de thuisadressen van hun medewerkers. Soms met een QR-code die linkt naar een videoboodschap van de directeur. Een mooi alternatief voor een eindejaarsspeech voor op kantoor. Ook leuk: voeg een gepersonaliseerde kaart met persoonlijke tekst aan je kerstpakket toe. Dit kan Kadoos voor je regelen!

Afsluiting van een bijzonder jaar

We sluiten een lastig jaar af, maar gelukkig staat er ook weer een jaar vol nieuwe kansen voor de deur. Wil jij jouw medewerkers in het nieuwe jaar motiveren om 2021 goed en gezond van start te gaan? Verras hen met een goedgevulde fruitbox van Kadoos.nl. 

Wij sturen de fruitboxen naar de thuisadressen van jouw medewerkers. Gepersonaliseerde kaart met persoonlijke tekst erbij? Regelen we ook. Indien gewenst personaliseren we de geschenkverpakking in de huisstijl van je organisatie. Het bestellen van de boxen doe je je online via onze shop of door contact op te nemen.

Namens de collega’s van Kadoos.nl wensen we je fijne feestdagen en een gelukkig en succesvol 2021!

Bekijk meer
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »