Joris Laureijsen: “Een dag uit het leven van een stagiair bij Kadoos.nl”
Joris liep 9 maanden stage bij Kadoos.nl vanuit zijn opleiding Sportmarketing op de Fontys Hogeschool in Tilburg. Hier schrijft in deze blog over zijn ervaringen.

Joris stage

Hoe ben je bij Kadoos terechtgekomen?

Nadat ik met verschillende stage-adressen had gesproken en erachter kwam dat dé opdracht er voor mij nog niet bij zat, kwam een klasgenoot met de vraag of ik bij Kadoos.nl wilde stage lopen. De klik met Kadoos was gelijk goed en na het eerste gesprek wist ik dat ik hier wilde afstuderen.

Kun je een korte omschrijving geven van de stage?

Ik ben verantwoordelijk voor de multi-order klanten bij Kadoos.nl. Dat houdt in dat wanneer er een offerte aanvraag binnenkomt, dat ik contact opneem met de klant en de klant vraag naar de behoeftes om de klant goed van dienst te kunnen zijn. Na akkoord zet ik alle details door naar de operatie en ben ik het eerste aanspreekpunt voor klant en operatie.

Ook ben ik bezig met de sales binnen Kadoos.nl en heb ik een LinkedIn automation tool in werking gezet om leads te scoren voor het salesteam. Daarnaast krijg ik veel tijd voor mijn onderzoek en met nieuwe ideeën kan ik altijd aankloppen.

Word je uitgedaagd in je stage?

Bij Kadoos.nl word je zeker uitgedaagd. Geen enkele dag is het zelfde en omdat het nog een startup is, groeit Kadoos.nl elke dag door. Elke dag worden er nieuwe dingen van je gevraagd. Zo heb ik veel dingen gemaakt die ik voorheen nog nooit gemaakt had. Op die manier word ik erg uitgedaagd.

Wat vind je van de coaching/begeleiding?

Vanwege corona is het lastig om vaak bij elkaar te komen. Toch is de begeleiding erg goed, zeker ook als ik naar mijn klasgenoten kijk. Iedere week starten we met alle stagiaires samen in een weekly. Iedereen maakt een weekplanning en presenteert deze aan de groep. Ook kun je al meteen aangeven waar je graag hulp bij wil, zodat afspraken direct kunnen worden gemaakt in de agenda. En je blijft hierdoor ook goed op de hoogte van wat andere stagiaires doen. Iedere ochtend om 09.30 starten we een daily, een ochtend call waar we gezamenlijk de dag aftrappen. Daarin bespreken we de dag en de to do’s. De ene dag hebben we meer te bespreken dan de andere dag, maar je voelt je daardoor wel altijd betrokken.

Ook hebben we afgesproken dat we altijd eerlijk naar elkaar zijn. Als iemand iets meer verwacht dan wat er in werkelijk gebeurd dan spreken we dat naar elkaar uit. Zo zijn we altijd eerlijk naar elkaar en dat werkt erg prettig.

Wat heb je geleerd bij Kadoos?

Ik heb in deze korte periode al heel veel geleerd. Zo heb ik geleerd te werken applicaties zoals, Hubspot, Active Campaign, Moneybird, Picqer, Expandi en nog veel meer. Met de ervaring en expertise van mijn begeleider kan je ook alles aan hem vragen en daar leer ik ook veel van.

Kun je voorbeelden geven van wat je in een stagedag doet?

Mijn stage dag ziet er als volgt uit. Ik sta op en maak mij klaar voor de ochtend call. In de ochtend call bespreken we wat we die dag gaan doen. Iedere vrijdag maak in een planning voor komende week. In de ochtend call praten we over de dag van gisteren en van vandaag. We bespreken ook waar ik eventueel hulp bij nodig heb. Daarna gaan we beide onze eigen weg en ga ik bijvoorbeeld aan de slag met mijn onderzoek of met de LinkedIn automation tool. Als ik vragen heb kan ik die altijd stellen aan mijn stagebegeleider. Hij is altijd goed bereikbaar en bereidt om te helpen.

Bekijk meer
Hulp nodig? Onze klantenservice is
open
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »